Hur kom ni fram till namnen?

Allmänna diskussioner om BJDs
Användarvisningsbild
moderj
MSD
Kontakt:

Re: Hur kom ni fram till namnen?

Inläggav moderj » tis 31 jul 2012, 20:45

Jag gillar namn på M!
Ville gärna ha ett "sago-" eller "docknamn" på M. Efter att ha känt efter lite så bestämde jag mig för Millimina. Millimina är ju spöket Labolinas docka.
Undrar vad det finns för "sago-" eller "docknamn" till min drömprins (behöver inte börja på M)?
Hemma:DM Bonnie Hopezs, BID Serca, DZ Annie, Mnf Luka,YID Audrey, Dandelion-hybrid, Zaoll Ramie, Narsha Zihu, Minisup Hannah-hybrid, Mydolling HeeAh
Användarvisningsbild
Miyasaki
Tiny

Inläggav Miyasaki » fre 28 sep 2012, 19:52

Jag bara tänkte på japanska namn som jag tycker om och så fastnade jag på Keiko. Ville inte att hennes namn skulle vara för flickigt, som Ayami osv. x3
Användarvisningsbild
Schtekmarion
Puki
Status: Fangirl

Inläggav Schtekmarion » fre 05 okt 2012, 17:22

Storyn bakom Noels namn är rätt.. gullig tycker jag. :3 Tog hans namn från det franska ordet "Noël", vilket betyder jul. Tanken var då att jag skulle beställa honom till julen samma år, men det blev tyvärr inte förrän vid min födelsedag istället, så jag fick honom lagom till April året efter. Men jag tyckte ändå om namnet så mycket att han fick behålla det! :heartbeat:
Har hemma:
Kid delf Hodoo boy - Noel
http://schtekmarion.dayviews.com

Sparar till/vill ha:
Crobidoll YS - Joshua
Soom Dia (boy) - Pascal
Användarvisningsbild
Blueformonday
YoSD
Status: Fab
Kontakt:

Inläggav Blueformonday » lör 27 apr 2013, 23:16

Jag tar bara mina dollfies, annars blir det så många då:

Alkira har bytt namn några gånger, men ville väl från början att hon skulle heta något som kunde förknippas med "blå" som var hennes dåvarande hårfärg. Syrran har kommit upp med det mesta och till slut fick hon till Alkira, kortat Kira :)

Alex då? Han satt jag och kollade på ett tag innan jag köpte honom och så rätt vad det var kom jag på att han såg ut som en Alexander, eller en alex så det blev det.

Heidi har jag haft svårt med jättelänge, hon har haft många andra namn och till slut döpte jag henne efter en kompis som jag tyckte hon var lik helt enkelt. Heidi blev det.

Pandora då? Ja, det var Panda från början, efter en pullip Mini jag hade men så tyckte jag det lät för mainstream så då blev det Pandora efter Pandoras ask som det står om i le bible.

Sam är helt döpt efter en rollspelskaraktär faktiskt, lite olik honom till utseendet måhända men det är därifrån han har fått det. Jappjapp.
I skåpet bor vi:
Alexander| Pandora|Alkira|Heidi|Samuel|katten Linus
-Plus fyra pullip och en J-doll

Tänk att pengar ska göra alla så fula...
Seagull
MNF
Status: You li'l pile of fluff!

Inläggav Seagull » sön 28 apr 2013, 12:49

Min tur!
Yan- Det första jag tänkte när jag öppnade honom var att han såg ut som en An, men jag tyckte namnet An var för kort, så då blev det till slut Yan!
Ting- Ordet "thing", helt enkelt. :P
Nathan Blake- Det första namnet jag kom att tänka på när jag öppnade honom var Nathan. Sedan såg jag efternamnet Blake på något husbyggarprogram och jag tyckte det lät bra, så då fick han heta det~!
Cricket- Jag har inte den blekaste, det bara hände..!
Avien- Det första namnet jag kom att tänka på var Damien, men jag gillar inte det namnet, så då blev det en liten variant av det. :)
Bie- En blandning av "bi" och "bee", som i djuret, på svenska och engelska.
My flock consists of: Nox, Yan, Nathan, Ting, Cricket, Avien, Bie, Hachi, Uzaru, Zeta, Marlin, Joe, cd, Smiley, and many more to come
Användarvisningsbild
little.fox
YoSD
Status: Little Red Fox

Inläggav little.fox » lör 12 okt 2013, 14:47

Jag har för vana att sno passande namn rakt av ifrån mina favoritkaraktärer, som ett litet homage till dem.

Jag har oftast beslutsångest när det gäller namn och det har hänt att mina dockor har fått byta namn, ibland med varandra, för att jag bestämt att det passar bättre så.
Köpes: PKF 2014 ns, Soom Aloa outfit, PKF Luna outfit, NYX ögon.
Säljes: Soom Glot & Absynthe, AQ16 Winnie.
Användarvisningsbild
Ellen
MNF

Inläggav Ellen » sön 12 okt 2014, 17:16

Jag är så tråkig att jag gått för namnen från tillverkaren, fast i fallet med min minifee har jag kortat ner det från Eliya till Elli eftersom det är lättare att säga och skriva. Lisa var enkelt och passade fint från början :).

Återgå till "Allmänt"