Monster high dockor

Allt som har med Monster High att göra.
Cicci
Puki
Status: Freaky

Monster high dockor

Inläggav Cicci » sön 24 jul 2011, 13:12

vet inte riktigt om det här är rätt del av forumet men jag hoppas att någon flyttar om det hamnade fel..

Ja iaf Monster high dockorna är i Sverige nu och jag har Draculaura men det verkar vara lite bjd/pullip stuk över dem.. de har rörliga leder och sitter ihop med "gummiband" i varje led.. fast det står mattel på min flicka..

men är det någon annan som har funderat på detta och kanske har något svar även ett litet, för lite nyfiken är jag och inte får jag någon nyttig info på google heller :/

tacksam för svar
Användarvisningsbild
ChibiChibiUsagi
Pensionerad Admin

Re: Monster high dockor

Inläggav ChibiChibiUsagi » sön 24 jul 2011, 17:50

Jag.. Hittar inte frågan i ditt inlägg? :errr:

Mattel är samma tillverkare som gör Barbie om det är det undrar.

ArtyAnna har en tråd i "Lådöppningar" där hon analyserar dockan från topp till tå näst intill.
Frågor om forumet? Se hit.
Frågor om dockor? Here plz. :)
Cicci
Puki

Inläggav Cicci » sön 24 jul 2011, 19:08

ChibiChibiUsagi skrev:Jag.. Hittar inte frågan i ditt inlägg? :errr:

Mattel är samma tillverkare som gör Barbie om det är det undrar.

ArtyAnna har en tråd i "Lådöppningar" där hon analyserar dockan från topp till tå näst intill.

oops.. jag ville bara veta om det är en bjd inspirerad barbie docka eller om det är en bjd docka vid sidan av...?
Användarvisningsbild
ZombieWonderland
MNF
Status: Vampire Overlord
Kontakt:

Inläggav ZombieWonderland » mån 25 jul 2011, 18:36

BJD står för Ball-jointed Doll, dvs har dockan kulleder räknas den som en BJD. Sen har vi bland annat DoA som är så idiotiska och envisas med att BJDs måste vara i resin för att de skall räknas som en BJD. Så har dockan kulleder räknas det som en BJD, punkt.
Hemma:Te-Te(DIM Happy Flowne)
Vill ha: Souldoll Lemkin&LockeBlueFairy Xiao&Niky Iplehouse Tedros&Dexter Angelsdoll Ieseul Boy and Girl Doll Burrysa-sp Doll Chauteau Olivia&Colin
Cicci
Puki

Inläggav Cicci » mån 25 jul 2011, 20:24

ZombieWonderland skrev:BJD står för Ball-jointed Doll, dvs har dockan kulleder räknas den som en BJD. Sen har vi bland annat DoA som är så idiotiska och envisas med att BJDs måste vara i resin för att de skall räknas som en BJD. Så har dockan kulleder räknas det som en BJD, punkt.

Aha okey då vet jag tack :)
Användarvisningsbild
XLII
Serious Business!>:3
Status: All makt åt Tengil

Inläggav XLII » mån 25 jul 2011, 22:45

ZombieWonderland skrev:BJD står för Ball-jointed Doll, dvs har dockan kulleder räknas den som en BJD. Sen har vi bland annat DoA som är så idiotiska och envisas med att BJDs måste vara i resin för att de skall räknas som en BJD. Så har dockan kulleder räknas det som en BJD, punkt.

Du får sluta hoppa på DoA, iallafall skriva sånna saker här på detta forum. DoA har komit fram till regler och åsikter som dom vill ha på sitt forum. Om du vill skriva dina åsikter som handlar om hur du hatar allt runt omkring dig kan du starta en blogg eller något.

Vissa tycker inte att de dockorna räknas som BJD, vissa gör det.
Jag ser en ganska stor skillnad mellan en sådan docka och en BJD.
En BJD är i resin, man målar face-ups. Jag ser mer likheter i Barbies.
Iallafall så har inte jag hört att man säger Resin Ball-jointed-dolls eller vinyl BJD.
Oftast när man säger BJD så tänker man mer på de dockor som är i resin osv.

Jag tycker mer att det är en Vinyl docka men leder. Inte en BJD.
det är min åsikt! ^^

Jag såg dessa dockor i London, dom var väldigt söta ^^ Så jag höll på att köpa en. Men det är inte så kul att stå i kö på Hamleys >_<
Bild
Användarvisningsbild
ZombieWonderland
MNF
Status: Vampire Overlord
Kontakt:

Inläggav ZombieWonderland » mån 25 jul 2011, 23:21

Kan hålla med dig på punkten att den inte skulle räknas som det för att den inte är costumeringsbar(swengrish, hur-ah), men endast i resin? Då kallar du inte bland annat Hujoos(som flera på forumet har) för BJDs? Eller de som gör egna här på forumet? Tycker att det är så otroligt konstigt att endast vissa dockor skall få kallas BJDs med tanke på att BJD står för Ball-jointed doll och inget annat. Eller jag kanske bara inte kan läsa customizable resin ball-jointed doll i förkortningen?
Nu får alla ha sin egna åsikt men jag finner dessa normer lite konstiga.
Hemma:Te-Te(DIM Happy Flowne)
Vill ha: Souldoll Lemkin&LockeBlueFairy Xiao&Niky Iplehouse Tedros&Dexter Angelsdoll Ieseul Boy and Girl Doll Burrysa-sp Doll Chauteau Olivia&Colin
Användarvisningsbild
Ahiru
MNF

Inläggav Ahiru » mån 25 jul 2011, 23:35

Jag har en Draculaura som står på datorbordet. Vill ha en Frankie också, men kan inte bestämma mig för vilken version (den Draculaura jag har är Dead Tired versionen).

Ang. DoA.
DoA är ett forum för Asiatiska BJD (ABJD). När det startades (som en grupp på Yahoo) fanns bara Volks, och de har valt att fortsätta på den linjen. De har vissa kriterier för att dockorna ska räknas som On-topic, mycket utefter hur hobbyn startade kan jag gissa.
Att säga att "de är idiotiska och envisa" för att de sätter upp regler för sitt eget forum tycker jag är att ta det för långt. DoA modsen jobbar frivilligt och betalar och driver forumet så de har all rätt att bestämma vad de tycker är passande för deras domän.
Användarvisningsbild
XLII
Serious Business!>:3
Status: All makt åt Tengil

Inläggav XLII » mån 25 jul 2011, 23:46

Jag tycker inte Hujoos räknas som bjds faktist.
När jag fick reda på hobbyn så var min första tanke att BJDs är dessa dockor som är i resin och därför kommer nog alltid min tanke, så fort man nämner BJD att vara de ledade dockor som är gjorda i resin, som man målar face-up på, som man byter peruk och ögon. Som har ett ganska realistiskt utseende på kropp och huvud (med inslag av manga).

Inte att jag tänker på Hujoos direkt.

Det är inget konstigt, vi ser bara olika på dockorna. Bara onödigt att kalla mina åsikter för konstiga.
Bild
Användarvisningsbild
Table
MSD
Status: Ledare av BJD.nu's tjuvgäng

Inläggav Table » mån 25 jul 2011, 23:49

XLII skrev:Som har ett ganska realistiskt utseende på kropp och huvud (med inslag av manga).

Men anthro dockorna då?
~Will steal all your lolis, and maybe some shotas too.~

Hemma:
Miriam - Hujoo Hujoo
Jordgubb - Hujoo MiniHue Closed Eyes
Lilo - BlueFairy Sarang

BJDs är inte bara gjorda av resin...

Återgå till "Monster High dockor"