Vanligt att killar pysslar med dessa saker?

Allmänna diskussioner om BJDs
Användarvisningsbild
Cutelyn
Pensionerad Admin

Re: Vanligt att killar pysslar med dessa saker?

Inläggav Cutelyn » sön 03 jan 2010, 20:32

Håller med vad alla har skrivet. Och samt det behövs mer killar inom detta hobbyn här i sverige. Själv är man så van på DOA att man pratar med killar i olika åldrar och tycker det är vanligt där XD

Men men välkommen hit. Hoppas du ska trivas och spamma med bilder när du hittat den dockan du kommer skaffa :happy_poring:
väntar på: SOOM Nephelin http://cutelyn3.bilddagboken.se
Användarvisningsbild
Kazuma
Puki

Inläggav Kazuma » mån 04 jan 2010, 20:43

Cutelyn skrev:Håller med vad alla har skrivet. Och samt det behövs mer killar inom detta hobbyn här i sverige. Själv är man så van på DOA att man pratar med killar i olika åldrar och tycker det är vanligt där XD

Men men välkommen hit. Hoppas du ska trivas och spamma med bilder när du hittat den dockan du kommer skaffa :happy_poring:

Haha, men tackar, det kommer bli ett nöje, och massor av bilder kommer upp den blivende dockan :D
Användarvisningsbild
Kazuma
Puki

Inläggav Kazuma » mån 04 jan 2010, 20:52

miravisu skrev:Välkommen Kazuma, verkligen kul att se fler killar :)

Hur kommer det sig att du halkade in i BJD-världen?

Tackar :D
Joo det var så här va, en tjej kompis till mig som går i min klass hade med sig hennes docka till skolan för nåra månader sen och jag tyckte den var skit cool, och jag har sett den på hennes bdb ett antal gånger, sen nu förra veckan frågade jag vart hon köpt sin. HOn länkade mig till en sida som säljer sånt här och jag tyckte att alla var as coola och jag bestämde mig för att köpa en, sen länkade hon mig hit och jag gick med...
Användarvisningsbild
Nihmo

Inläggav Nihmo » tis 16 feb 2010, 21:13

Kazuma skrev:Jag vet vad ni tänker... En kille som leker med dockor, han måste vara helt gay... Men det är jag inte ;)

Roligt med fler killar i hobbyn! Här har du en till.
Jag skulle ha blivit än mer glad om det hade varit någon kille som inte uttryckte sig så klumpigt som jag tycker att du gör. Från mitt perspektiv låter det som du skrev rätt så fördomsfullt. Och vad hade det spelat för roll även om du hade varit helt gay? Förstår inte alls vad det har med saken att göra.
Användarvisningsbild
zlu0217
YoSD
Status: 3000kr i slutet av månaden

Inläggav zlu0217 » ons 17 feb 2010, 16:12

ja man är väl rädd att det ska läcka ut och vad vuxna tycker! (är en kille själv)
INKÖPSLISTA:....vet inte vi får väl se..!!
Till salu:Massor med manga typ 70st billigt (pm'a mig om pris) :)
Användarvisningsbild
missne
Pensionerad Admin
Status: Is it alive?
Kontakt:

Inläggav missne » ons 17 feb 2010, 17:15

Det där med könsuppdelning inom hobbyn verkar vara lite motsatt internationellt jämfört med Japan. Det finns kanske inte några exakta siffror på det, men jag har fått uppfattningen att det är jättemycket män som pysslar med dockor i Japan.

En av mina internetkompisar som befinner sig i Japan och går på dockshower emellanåt nämnde att majoriteten av besökarna var killar/män på de utställningar hon besökt.
Användarvisningsbild
rena
SDC
Kontakt:

Inläggav rena » ons 17 feb 2010, 17:40

missne skrev:Det där med könsuppdelning inom hobbyn verkar vara lite motsatt internationellt jämfört med Japan. Det finns kanske inte några exakta siffror på det, men jag har fått uppfattningen att det är jättemycket män som pysslar med dockor i Japan.

En av mina internetkompisar som befinner sig i Japan och går på dockshower emellanåt nämnde att majoriteten av besökarna var killar/män på de utställningar hon besökt.

killarna i japan brukar ju iofs dessutom kolla på en massa animes som är lite snuskiga och sånt, just det här med anime o så är ju killar, och tjejerna är mer artist intresserade och sånt.
Användarvisningsbild
Trullerie
MSD
Status: Yay för dockor! :3<3
Kontakt:

Inläggav Trullerie » tor 18 feb 2010, 01:24

Även om jag motvilligt måste säga det så är nog även jag att betrakta som en kille, känner mig dock inte så.
Önskar ibland att jag var något annorlunda på utsidan!*suck* :grrr:

Skulle va kul att veta vad som lockar er till dockhobbyn?
Jag blev intresserad av dockorna för att jag gillar sånt som är vackert, sött och gulligt. :heartbeat:
Har 20 dockor
Användarvisningsbild
Kazuma
Puki

Inläggav Kazuma » sön 21 feb 2010, 01:30

Nihmo skrev:
Kazuma skrev:Jag vet vad ni tänker... En kille som leker med dockor, han måste vara helt gay... Men det är jag inte ;)

Roligt med fler killar i hobbyn! Här har du en till.
Jag skulle ha blivit än mer glad om det hade varit någon kille som inte uttryckte sig så klumpigt som jag tycker att du gör. Från mitt perspektiv låter det som du skrev rätt så fördomsfullt. Och vad hade det spelat för roll även om du hade varit helt gay? Förstår inte alls vad det har med saken att göra.

Jag ber så mycket om ursäkt om jag uttryckte mig dåligt det var inte meningen, jag försökte inte vara fördomsfull, jag bara skrev nått...
Det spelar ingen rolll om man är det men... jag vet inte hur jag ska försvara mig :( Sorry
Användarvisningsbild
Kazuma
Puki

Inläggav Kazuma » sön 21 feb 2010, 02:05

zlu0217 skrev:ja man är väl rädd att det ska läcka ut och vad vuxna tycker! (är en kille själv)

Jag förstod inte det du skrev?
Vad vuxna tycker?? På tv så gick det ju nå prugram och då var det en del om bjds och farsan tyckte det var galet och typ... jaa just det.

Återgå till "Allmänt"