• Officiella Vilken docka är det här?

Diskutera din kommande docka, styling, namn, vart man kan köpa specifika saker m.m
Användarvisningsbild
Ellen
MNF

Re: • Officiella Vilken docka är det här?

Inläggav Ellen » sön 19 jan 2014, 21:36

Jag tycker dockan på bilden ser bekant ut men kommer inte på var jag sett den, har tagit frågan vidare till det norska forumet så får se om någon där svarar. :)

Du puffar upp en tråd med att skriva i den men den här tråden ligger ju redan överst och det har inte ens gått en dag sedan ditt första inlägg, kan vara bra att ha lite mar tålamod innan man postar en puff :)
Ira_
Tiny

Inläggav Ira_ » mån 20 jan 2014, 19:01

Tack snälla Ellen! Vet inte om du hann se mitt svar innan jag tog bort det, blev för privat för familjen men det är tänkt att hon ska delas med en liten tjej som behöver den och lite ont om tid så därför är jag extra påig för att hitta rätt då beställning ochså tar lång tid..uppskattas att du tog frågan vidare:)!
Användarvisningsbild
moderj
MSD
Kontakt:

Inläggav moderj » mån 20 jan 2014, 23:06

Har letat runt lite, inte hittat exakt den tjej du söker men ett par som liknar. Huvudformen med den sortens haka tycker jag att endel luts dockor har. Luts Delf stämmer också ibland med uppåtpekande mungipor. En annan som kan likna lite är E-an från DOD. Supiadoll kan stämma på huvudformen (hakan), men inte resten. Hoppas ni letar vidare och kan tänka er andra alternativ... Det finns många bjd-företag! :)
Hemma:DM Bonnie Hopezs, BID Serca, DZ Annie, Mnf Luka,YID Audrey, Dandelion-hybrid, Zaoll Ramie, Narsha Zihu, Minisup Hannah-hybrid, Mydolling HeeAh
Ira_
Tiny

Inläggav Ira_ » tis 21 jan 2014, 21:56

Tack moderj! Jo vi ska kika vidare absolut men har man fäst sig så kan det vara svårt och den här var väldigt tilltalande med sitt ansikte, håret och ögonen.. Om det var bara till mig hade det vart ett kul projekt att få ihop den om det nu är olika delar om jag förstått det rätt..men nu kanske det är enklare och går snabbare att hitta något annan lite lik då det verkar viktigt , ska söka runt på de olika tipsen, och det finns som du säger en hel del ställen! Men blir nog att söka själv så inte någon ny förälskelse startar och så hittar jag inte just den dockan!:) Hålker dock utkik här ändå!
Hakuchou
Status: ~White Butterfly~

Inläggav Hakuchou » ons 22 jan 2014, 22:02

Jag hittade en sida där det verkar ha information om den, eller alternativt så säljer de den? Dock vet jag inte hur säkert det är, de har inte angett så mycket information för övrigt.
Life asked death,
"Why do people love me, but hate you ? "
Death responded,
"Because you are a beautiful lie and I am a painful truth"

--------
~"Forever Dreaming"
Ira_
Tiny

Inläggav Ira_ » tor 23 jan 2014, 04:41

Tack Hakuchou! Jo den infon såg jag, men är det en sälj sida mån tro? Inga hel bilder heller eller vilken typ hon är..någon som känner till sidan som Hakuchou länkat till så säg gärna till,.. tacksam för alla tips!
Användarvisningsbild
Ellen
MNF

Inläggav Ellen » tor 23 jan 2014, 08:44

Ser ut som att sidan generelt sæljer kopior av mærkesvaror, se ex deras monsterhigh kopior. Det ær inga garantier før att varan du får liknar bilden på sidan, om du får något så ær det sanorlikt att du får en kopia av en docka från ett annat føretag antingen en ren avgjutning eller en som ær taffligt skulpterad efter orginalet, jag hadde tænkt mig om många gånger innan jag bestællde från en sida som uppenbart sæljer kopior och som inte har någon information om produkten. Men det ær inte ovanligt att sånan sidor stjæl bilder eller anvænder andra føretags dockor som førlaga så møjligt du kan hitta orginaldockan eller en som liknar.
Ira_
Tiny

Inläggav Ira_ » fre 24 jan 2014, 18:55

Tack igen Ellen:)Vi kommer inte beställa därifrån iom infon från dig och ett pm jag fått med liknande uppgifter! Har börjat kolla upp andra dockor ochså såklart, trist med den här typen av företag och trist med massa kopior som finns därute!
Seagull
MNF
Status: You li'l pile of fluff!

Inläggav Seagull » mån 27 jan 2014, 17:31

Hallå! Jag undrar ifall om någon kan hjälpa mig med att lista ut vad det här är för någon docka:
http://img0.etsystatic.com/024/1/6097420/il_570xN.475846702_pw5o.jpg
http://img0.etsystatic.com/013/1/6097420/il_570xN.441885880_ae5r.jpg

Jag tycker också att den här är väldigt lik, men jag vet inte om det är samma docka...
http://24.media.tumblr.com/tumblr_lq3tl9sDCA1qlwn5vo1_500.jpg

Jag är nästan hundra procent säker på att jag har sett den någonstans tidigare, men det är ju omöjligt att komma ihåg... :middle finger:
Tacksam för svar!
My flock consists of: Nox, Yan, Nathan, Ting, Cricket, Avien, Bie, Hachi, Uzaru, Zeta, Marlin, Joe, cd, Smiley, and many more to come
Användarvisningsbild
little.fox
YoSD
Status: Little Red Fox

Inläggav little.fox » mån 27 jan 2014, 22:47

Seagull skrev:Hallå! Jag undrar ifall om någon kan hjälpa mig med att lista ut vad det här är för någon docka:
http://img0.etsystatic.com/024/1/6097420/il_570xN.475846702_pw5o.jpg
http://img0.etsystatic.com/013/1/6097420/il_570xN.441885880_ae5r.jpg

Jag tycker också att den här är väldigt lik, men jag vet inte om det är samma docka...
http://24.media.tumblr.com/tumblr_lq3tl9sDCA1qlwn5vo1_500.jpg

Jag är nästan hundra procent säker på att jag har sett den någonstans tidigare, men det är ju omöjligt att komma ihåg... :middle finger:
Tacksam för svar!

Tycker dragen påminner om Little Monica, har du kollat där?
Köpes: PKF 2014 ns, Soom Aloa outfit, PKF Luna outfit, NYX ögon.
Säljes: Soom Glot & Absynthe, AQ16 Winnie.

Återgå till "Väntrummet"