Resindamm i dockan

Visa upp dina hemmagjorda BJD's här.
Användarvisningsbild
missne
Pensionerad Admin
Status: Is it alive?
Kontakt:

Re: Resindamm i dockan

Inläggav missne » tis 26 jan 2010, 13:04

Bästa restringingverktyget någonsin för mig är nog en bit ståltråd (av den varianten som man inte löder med) :cheer: Billigare kan det ju knappast bli.

Edit: Jag gjorde en liten sökning på DoA och det finns en massa guider om hur man strängar om dockor här. Om inte min länk fungerar är det bara att söka på "restringing" i den avancerade sökning.

Nu blir jag nästan sugen på att göra en egen guide som vi kan ha på detta forumet, jag har nämligen en floppig Unoa som skulle behövas stramas åt lite.
Användarvisningsbild
Trullerie
MSD
Status: Yay för dockor! :3<3
Kontakt:

Inläggav Trullerie » tis 26 jan 2010, 13:52

missne skrev:
Nu blir jag nästan sugen på att göra en egen guide som vi kan ha på detta forumet, jag har nämligen en floppig Unoa som skulle behövas stramas åt lite.
Jättebra initiativ, känner för min egen del att det verkligen skulle behövas. Jag ser verkligen fram emot att få läsa den.

Lycka till! ^__^
Har 20 dockor
Användarvisningsbild
sweetness
MSD
Status: Glass Skin~
Kontakt:

Inläggav sweetness » tis 26 jan 2010, 16:10

det finns jättebra restringing tutorials på youtube också.

Tips jag läst på doa är att tvätta dockan och sen låta den vädras ur ordentligt ute i drag ( inte i sol!) så all lukt försvinner
Home;
MNF SHUSHU |Delfart Chung Ryong Lu Wen hybrid. (Heliot hooves) |
Delf lu-wen| MNF DES | |FP V.Moon |Souldoll chiron human | LF Chiwoo Elf boy |.
Användarvisningsbild
rena
SDC
Kontakt:

Inläggav rena » tis 26 jan 2010, 17:37

Tack för alla tips, men jag tror inte jag kommer att ta isär han , för att måste jag inte då köpa nya trådar, för att få ut allt, så jag tog en tops o tryckte in i lederna för att få ut det värsta, känns mkt bättre nu.
tack för alla svar dock :rb_happy:
Användarvisningsbild
dreamingvampire
MNF

Inläggav dreamingvampire » fre 26 nov 2010, 15:39

Hej!

Jag har köpt en docka och fick en liten på köpet, och jag är lite nervös för resindamm :rb_dead: ska jag ta isär båda dockorna och bada eller kan jag lägga i hela dockorna i badkaret? eller hur får man bäst ur resindamm om de är nått där :errr:
Bild
Användarvisningsbild
Angie
The Design Master
Status: Uppdaterar Forumet 8/9/15

Inläggav Angie » lör 27 nov 2010, 10:07

Badar man dockan så måste du ta ut och torka strängarna, så då måste du ha isär dockan iaf. Testa och blås lite i den, eller dra ett skosnöre med hård ände igenom leden och dra fram och tillbaka så borde de som sitter fast oxå lossna :rb_happy:

XILL skrev även i den bort tagna tråden om samma sak:

XLII skrev:Alla dockor har inte resindamm kvar i sig...det märks annars. Om det är massa korn och lite mjöligt inne i dockan så kan det vara bra att tvätta dockan. Men annars är det ingen fara.

Man ska alltid ta isär dockan när man ska tvätta den, strängarna kommer gå sönder om de blöts och krokarna kommer rosta.

Resindamm är inte bra att andas in, det är ganska få som är allergisk mot resin, men ingen mår bra av resindamm. Men kolla din docka så det inte är resindamm, i huvudet kan det finnas.

Man tvättar dockan i ljummet vatten med någon droppe såpa, ifall dockan är smutsig ^^

Återgå till "Dockskulptering"