Vill köpa en BJD, tacksam för hjälp!

Frågor om tull, post, köp direkt från företag och betalning kan tas här.
Användarvisningsbild
LinneaHime
Tiny
Status: Gör det du brinner för!

Re: Vill köpa en BJD, tacksam för hjälp!

Inläggav LinneaHime » tis 10 jun 2014, 20:44

Ja okej jag förstår. Ja under events är det kaos med beställningar. Att vänta är som sagt alltid trist, själv har jag svårt för att vänta så länge, men tålamod krävs att ha självklart! ;) Man får även god tid på sig med planering för sin karaktär, handla kläder osv. ^^ Jag hoppas att dina dockor kommer hem till dig snart. Ja jag kollar DoA ibland, men självklart har jag inte varit medlem där så länge än, så det går inte för mig att besöka deras Marketplace ännu.
Senast redigerad av 2 LinneaHime, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
LinneaHime
Tiny

Inläggav LinneaHime » tor 19 jun 2014, 15:14

Rolig nyhet! :rb_lol:

Idag köpte jag min första bjd docka direkt från Fairyland, hon som jag köpte är en Celine minifee active Line kropp med normal skin, large bust och cutie legs. Valde att ta utan faceup för att sedan kunna få det uttryck/smink jag själv verkligen vill ha, ifrån min favorit faceup artist, Rakeru Sensei (Sensei´s Make Up). :rb_happy:

Någon som vet om Fairyland packar med ett par high heeled feet med köpet, eller måste man köpa det separat? Jag tänkte inte på det när jag väl gjorde min order, isåfall får jag väl bara köpa ett par sen. Men nu kommer det roliga tycker jag, då man ska leta efter kläder, skor, accessoarer och peruker det kommer att bli super kul! :angry_poring:

Tack så mycket till er som har hjälpt mig med att svara på mina frågor om Supia dollz deras Lina, även om bjd's olika storlekar (SD och MSD). Jag ser framemot att få mer hjälp av er! :heartbeat:
Senast redigerad av 4 LinneaHime, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
Zingy
Puki
Kontakt:

Inläggav Zingy » tor 19 jun 2014, 19:06

Vad kul, Celine är sjukt söt! 4 mån går snabbt ;-)
De skickar inte med extra fötter tyvärr utan man måste köpa separat :cry:
Användarvisningsbild
LinneaHime
Tiny

Inläggav LinneaHime » tor 19 jun 2014, 23:48

Eller hur, hon är jätte fin! Tiden den går ju fortare än vad man tror!
Jag är så tacksam för hjälpen som jag har fått här! :heartbeat:

På tal om fötter så finns det två olika sorter man kan köpa, ena som har magnet och då den andra som är en "krok", vilken fot ska man välja till den kroppen som jag har köpt, eller det kanske inte spelar någon roll?
Användarvisningsbild
Zingy
Puki
Kontakt:

Inläggav Zingy » tor 26 jun 2014, 19:32

Ja verkligen, det har redan gått 2 månader sen jag beställde! :angry_poring:
Active line kropparna har fötter med krokar och moe kropparna har med magnet. Både active och moe har händer med magneter i alla fall, så det är smidigt att dra på tajta ärmar :wink_poring:
Användarvisningsbild
LinneaHime
Tiny

Inläggav LinneaHime » tor 26 jun 2014, 20:25

Precis, tiden den bara försvinner känner man! x'3

Toppen tack så mycket! Då vet jag att A Line har krok till sina fötter och M line magnet. (;
Väldigt smart med magnet för händerna, jag kan tänka mig att det är underlättande! :rb_happy:
Användarvisningsbild
LinneaHime
Tiny

Inläggav LinneaHime » tor 17 jul 2014, 21:17

Juste jag glömde att fråga om alpaca peruker, är rätt så intresserad av att skaffa mig en till min docka, själv så kan jag inte göra mig en egen, har sett att det finns duktiga personer där ute som gör dessa peruker till sina dockor men som inte tar projekt efter önskemål. Hur går det till, kan man boka ett projekt från en personen som sysslar med detta, isåfall skulle jag bli glad att veta vem och vilka rekommenderar isåfall ni? (Gärna inom Eu) :rb_happy:

Har hittat! ThegreatKait på flickr tar commissions för alpaca peruker! Jätte trevlig tjej! :wink_poring:
Användarvisningsbild
LinneaHime
Tiny

Inläggav LinneaHime » lör 03 jan 2015, 14:02

Jag tänkte bara avsluta denna tråd med att berätta att Min minifee Celine är äntligen klar! Har haft riktigt trevligt och lärt mig nya saker inom bjd hobbyn, fått lära känna underbara människor också! :heartbeat: Men här är Valeire hoppas att ni gillar henne, jag är själv helt klart jätte nöjd! Stort tack igen för den fina hjälp som jag har fått av er här! :heartbeat: God fortsättning till er alla! :heartbeat:

https://www.flickr.com/photos/119505182@N02/15933192947/
Användarvisningsbild
moderj
MSD
Kontakt:

Inläggav moderj » mån 05 jan 2015, 22:26

Grattis till din första bjd ^^
Så fin hon är! Tittade precis på dina bilder.
Hemma:DM Bonnie Hopezs, BID Serca, DZ Annie, Mnf Luka,YID Audrey, Dandelion-hybrid, Zaoll Ramie, Narsha Zihu, Minisup Hannah-hybrid, Mydolling HeeAh

Återgå till "Frågor & Svar"