Vill köpa en BJD, tacksam för hjälp!

Frågor om tull, post, köp direkt från företag och betalning kan tas här.
Användarvisningsbild
LinneaHime
Tiny
Status: Gör det du brinner för!

Vill köpa en BJD, tacksam för hjälp!

Inläggav LinneaHime » tis 01 apr 2014, 18:32

Hej!
Jag är som ni andra väldigt intresserad av dessa dockor, och funderar på att skaffa mig min första BJD docka i snar framtid. Jag har kollat ett par hemsidor men jag hittar inte den dockan som jag är ute efter, hon jag letar efter är Supia Lina. Tacksam för hjälp!

Har köpt en Minifee Celine ifrån Fairyland, ser verkligen fram emot en ny och fräsch hobby! :rb_lol:
Senast redigerad av 8 LinneaHime, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
little.fox
YoSD
Status: Little Red Fox

Re: Vill köpa en BJD, tacksam för hjälp!

Inläggav little.fox » tis 01 apr 2014, 21:01

Här är Supias hemsida, om du vill beställa direkt från företaget:
http://www.supiadollz.net/shop/step1.php?number=18

Lycka till, Lina är en superfin tjej!
Köpes: PKF 2014 ns, Soom Aloa outfit, PKF Luna outfit, NYX ögon.
Säljes: Soom Glot & Absynthe, AQ16 Winnie.
Användarvisningsbild
LinneaHime
Tiny

Inläggav LinneaHime » ons 02 apr 2014, 13:58

Tack för svar! ;) Jag har gjort medlemskap hos dem och det fungerar. De säger två olika face-up en med smokey och en då med normal. Nu blev jag är nyfiken på hur Lina ser ut med ljus hy och med smokey faceup. Företaget har dock inte så bra bilder på dem olika alternativen, så jag ser inte riktigt skillnaderna. (vad jag tkr) Googlade men blir förvirrad, för det kommer upp andra BJD dockor med smokey eyes, men det är inte på Lina hon själv.
Senast redigerad av 4 LinneaHime, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
moderj
MSD
Kontakt:

Inläggav moderj » ons 02 apr 2014, 20:53

Åh, Lina har jag också som favorit hos Supia :)
Flickr är en bra bildsida som också går att söka på! Får nästan alltid bara upp det man letar efter. Jag hittade ingen Lina med smokey eyes, men vadå "smokey eyeys" är väl alltid snyggt? ;) Om du inte gillar företagets faceup, så kan du skicka huvudet till någon annan som kan måla! Men det visste du nog redan...
Lycka till!
Hemma:DM Bonnie Hopezs, BID Serca, DZ Annie, Mnf Luka,YID Audrey, Dandelion-hybrid, Zaoll Ramie, Narsha Zihu, Minisup Hannah-hybrid, Mydolling HeeAh
Användarvisningsbild
LinneaHime
Tiny

Inläggav LinneaHime » tor 03 apr 2014, 18:21

Tack för tispet om Flickr moderj! ;D Jag har kollat bilder där, så nu har jag fått en bättre blick över hur hon ser ut. Visst är hon fin, detta blir min första BJD docka som jag köper, jag gillar SD storleken (60cm) och henne själv väldigt mycket genom att ha sett andra ägares bilder. Vet någon vilka storlekar hon har till huvudet för peruker, även så för kläder och skor? Finns det någon hemsida som säger allt om detta just för Lina dockorna redan? Med tanke på att detta är helt nytt för mig vet jag inte än hur allt fungerar, är jätte tacksam för all hjälp jag kan få! :) Ja verkligen, de personer som gör sina egna face-up är riktigt duktiga, önskar att man själv hade sådan talang. ^^
Senast redigerad av 2 LinneaHime, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
moderj
MSD
Kontakt:

Inläggav moderj » tor 03 apr 2014, 22:59

Ja, det tar många timmar innan man lärt sig om de största företagen, och sen så finns ju alla de lite mindre företagen också O_o Sen ska man kolla runt på andra ställen för att hitta passande kläder, och när man beställer kläder första gången är det inte alls säkert att de passa speciellt bra! Lina är en ca 60 cm bjd = SD, Hennes fötter bör passa i de flesta SD tjejskor, Grattis ;) Hon är en ganska typisk SD tjej i måtten faktiskt! Mina SD tjejer är en hel del större, men kallas ändå SD, så till dem får jag ofta kolla på/köpa killkläder (och sy eget så klart) :)
På Supias säljsida så hittar du den här "kropps informationen" under "News.

Body information *

-Supia new body (double joint)-girls

Height : 61 cm
Circumference of Neck : 9cm
Width of shoulders : 8cm
Circumference of Bust : 24cm
Circumference of waist : 17.5cm
Circumference of Hip : 25.5cm
Length of arm(with hand) : 23cm
Length of leg(with feet): 31cm
Circumference of ankle : 7cm
Circumference of wrist : 5.5cm
Foot size : 6.7cm

-Supia original body-girls

Height : 58 cm
Circumference of Neck : 9.5cm
Width of shoulders : 9cm
Circumference of Bust : 23.5cm
Circumference of waist : 16cm
Circumference of Hip : 25cm
Length of arm(with hand) : 23cm
Length of leg(with feet): 29.5cm
Circumference of ankle : 7cm
Circumference of wrist : 5.5cm
Foot size : 6.7cm
Hemma:DM Bonnie Hopezs, BID Serca, DZ Annie, Mnf Luka,YID Audrey, Dandelion-hybrid, Zaoll Ramie, Narsha Zihu, Minisup Hannah-hybrid, Mydolling HeeAh
Användarvisningsbild
moderj
MSD
Kontakt:

Inläggav moderj » tor 03 apr 2014, 23:04

Peruk 8-9
Ögon 16 mm, säger supia ;) Hon ser antagligen ännu mer "realistisk" ut med 14 mm ögon! Ögon är en smaksak och styrs lite av vad man tycker att man har råd med också...
Användarvisningsbild
LinneaHime
Tiny

Inläggav LinneaHime » fre 04 apr 2014, 17:59

Tack så jätte mycket för informationen och tipset om ögonen moderj! ;) Det är så viktigt att man vet det här innan man köper hem allt. Vad skönt att de flesta kläder och skor för SD passar hennes "mått". Jätte stort tack igen! :D
Användarvisningsbild
LinneaHime
Tiny

Inläggav LinneaHime » mån 09 jun 2014, 16:00

Nu med den tiden som har gått så har jag funderat om jag verkligen ska köpa Lina från Supia dollz eller inte. Det har tagit mig lång tid att tänka över detta, men istället att jag skulle skaffa mig en Chloe eller Celine minifee från Fairyland. MSD är mindre och jag tycker att dem verkar vara enklare och praktiska att fotografera än kanske vad en SD är. För en nybörjare som mig så är det nog en bra idé att köpa en MSD. Sen kan jag ju skaffa mig en Lina senare.

Är det smart att starta med en minifee till början, är det sant att Fairyland tar så lång tid på sig, jag har hört från folk på DoA att vissa har väntat upp till 4 månader på sin order stämmer det tro? Jag har själv rätt så svårt att vänta så länge, ska jag då gå till någon som säljer Chloe eller Celine begagnat? Jag vill ju helst inte ha en recast, och att bli lurad av pengar är en stor rädsla.
Användarvisningsbild
Zingy
Puki
Kontakt:

Inläggav Zingy » mån 09 jun 2014, 21:05

MSD är helt klart lättare att frakta än SD, speciellt om man har flera, annars tycker jag personligen inte att SD är svårare att ha att göra med..
Jag fick vänta 3½ månad på mina minifees i höstas, det brukar ta lite längre tid om man beställer under ett event vilket jag gjorde. Jag beställde två till minifees nu under våren (också event) och räknar med att det kommer ta minst 4 mån... Men det är det helt klart värt! :-) De är helt underbara att posera och fotografera!
Vill du köpa begagnat så är nog DoA bäst eftersom de inte tillåter recasts och du kan leta efter säljare som har positiv feedback, då minskar risken för att bli lurad iaf... :rb_lol: Jag föredrar helt klart att beställa direkt från företagen dock för att jag min rädsla för att bli lurad är för stor! :rb_sweat:

Återgå till "Frågor & Svar"